onsdag 16 maj 2007

snacka om akterseglad

Men berätta nu då, vad som hände igår, under tjejträningen! Det blåste ju jordens byar!

Vi kom aldrig igång med träning runt bojar, eftersom O genast fick annat att göra. Han fick köra motorbåten runt endel eftersom fjärden fylldes av upp-ploppande svampar. Små runda vita, röda, gula, och så Lilla Blå också såklart. (upp-och-ned-vända-båtar, alltså).

Två båtar lämnades åt sitt öde, för senare transportering hem. (O fick jobba hårt...)

Första halvvinden körde jag så det sprutade och stänkte. Kom fram till udden rakt ut från klubben. Tittar ner i båten och inser att det finns en riktigt bra anledning till att ha en självläns. Öppnade därpå pluggen för att släppa ut de många liter vatten som hittat dit.

Jag lyckades sedan med något som jag inte trodde var möjligt. Jag låg på någon sorts halvvind/slör och det ven i skovet och sprutade vatten. Så faller jag av en aning för att ta en djupare kurs, och finner mig själv genast under vatten. Släpandes av en pigg båt som fortfarande drar vidare. Jag hinner tänka; jaja, snart slår den runt/stannar.... Nejdå, uppigen ur vattnet for jag (jag satt fast med båda fötterna mellan listen på kanten av sittbrunnen och styrpinnen), greppar efter styrpinnen som fortfarande klämmer mina fötter... Jasså, kan man göra så här också, tänkte jag, och börjar skratta. Sen sa det bara FLOFF så låg jag i spat igen.

Anna & Lilla Blå (som börjar bli lite mer kompisar nu)

Inga kommentarer: