onsdag 23 juli 2008

spärrblock på villovägar

Jahapp, så var det dags igen. Strul!

Spärrblocket lossnade precis innan start, och eftersom bygeln som den satt med hade krökt sig (antagligen hade skruven åkt ur lite och sedan haft tryck på sig innan den trillade ur) så var det jättesvårt att sätta i. Hasse kastade sig in till undsättning. =) Han dök ner i min sittbrunn och låg på mage över våra två båtar medans vi drev och kan fixade med den där bygeln och pressade till den. Så fick han i den igen. Härligt! Tack för det!

Pust! Nu kör vi skrek någon. Alla hade fått vänta vid starten på denna extramanöver och vi fick en sen start som tyvärr blev himla dålig iallafall för mig. Jag hade liksom inte hunnit samla ihop mig (kan ju göra skillnad... =).

Intressant denna kväll var att det verkade som att det fanns lika många versioner på banan idag som det fanns deltagare. Det var tre eller fyra efter mig iallafall på sista benet, men i mål verkade tre ha gjort en DNF borta vid stenarna för att slippa köra sista gången bort mot MKS.

Inga kommentarer: