söndag 6 januari 2008

hängbänkssegling


På ett litet kick var denna hängbänk ihopsnickrad. Matrialet gick på lite mer än tvåhundra, för jag hade inte muttrar och skruvar och borrar som behövdes. Och så själva trädelarna, backen, och så rörisolering och liggunderlag. För att inte glömma hängremmen!! Som goa C kom förbi med för att göra bänken komplett! Lägg märke till att avstång mellan hängrem och båtkant är rätt avstånd, lasermässigt! Och bredden på "båtkanten" likaså.

Nu ska här hängas!! Och magen och benen bli starka!

5 kommentarer:

Maria sa...

Wow så fin den blev och vad duktig du är!! Kram

Kapar´n sa...

Hej Anna!

Trevlig bloggsida om dina hiskeliga äventyr på Fjåset.
Igår var jag ute med mina gamla jobbarkompisar för att fira av en 50-åring. Kvällen (och natten) avslutades med vild dans på Stampen/Gamlingen ackompanjerad av medryckande livespelad rytm n´blues-musik modell Chuck Berry. Jag träffade bl a två damer som blev intresserad av min lasersegling. En av dem hade faktiskt själv följt med en tjejkompis på en långsegling som det var tänkt till Västindien. Men meteorologin vill något helt annat i höjd med Teneriffa. En fruktansvärd storm strax utanför La Gomera tvingade ekipaget att vända tillbaks till teneriffa igen. Där tog de långsemester i 4 månader. De undrade vidare hur jag bar mig åt för att balansera laserjollen när det lutade. "Jag burkar" blev mitt lakoniska svar. "Va´fan e´de´??" Tyvärr räckte inte min intellektuella kapacitet till längre så dags på dygnet för att teoretiskt förklara fenomenet. Istället kom jag på idén av att använda mig av min stol och min kompis (som jag inom parantes hängde med i kölvattnet). Han fick sitta en bit ifrån på sin sin som motvikt och agera hängrem. Och jag precis som du på bilden hängde som en hal kromande ål på min stol. "Vackert, Stickan" sade de snopna damerna. "Vi hajjar läget"
Därmed har jag begått min debut inom bloggarvärlden och önskar att vintern lider snart mot sitt slut.
Idag lider jag själv av någonting helt annat.
Därmed allt för den här gången.

Vi ses på Fjåset och må så gott i tortyrkammarden.

Hasse Thambert

dumdristan sa...

maria: tack! men, ugha, det är jobbigt! =)

Hasse: Kul att du hittade hit, och att du vågade debutera i bloggvärden just just här och idag. Kanske är det femtiårsfesten som höll garden nere? =)

Det var en underhållande historia från natten i natt. Damerna du träffade igår blev alltså inte imponerade... Konstigt... ;)

Jag ska fira en av våra laserdamer ikväll, hon har (också) fyllt femtio och det ska bli kul att se vilka andra laserdamer som kommer.

Ha det gott, vi ses på fjåset!

Anonym sa...

Vad du är fyndig Anna, en sån där kanske jag också ska försöka mej på att snickra ihop. Nu måste man ju hårdträna om jag ska ha en chans bland alla er proffs.

Kram Annica

Kapar´n sa...

Hej Annica (och självklart även Anna)!

För en tid sedan läste jag ditt VB:ade mail från Ebbe om den stundande nedkomsten av din underbara laserunge nu när våren precis har börjat spira sina fågelkvittrande läten runtikring vår älskade arkipelag. Ouppfostrad som jag är returnerade jag omedelbart den rykande färska bulletinen till cylinderarkivet utan att besvara dina emotioner. Men kanske kan detta utmärkta forum reparera mina synder och ge mig den allsmäktiga förlåtelsen.
Och det ska jag säga det hedrar dig på alla punkter att snabbt avslöja den lycklige fadern. Tänk dig själv vilken erbarmerlig ryktesspridning som hade florerat mellan skarndäcken stressiga onsdagskvällar.
Oroade dig inte för platsmarkering, jag ska snarast undersöka IKEAS fyndhörna över lämpliga barnhagar i XXXXL-storlek.

Med tightad vimpel anser jag framtiden an med glada annor samt andra trevliga MKS:are i mitt kölvatten då kvällskören förgyller vårt armod.

Hasse